Czy będziesz ze mną chodzić ?

kkw8_uprawianie-nordic-walking-w648

Wydaje się to zupełnie niemożliwe, aby jeden rodzaj ćwiczeń miał tak zbawienny wpływ na nasz organizm. A jednak tak właśnie jest. I na pewno trzeba zacząć to robić !!!

Co to za ćwiczenie ?  CHODZENIE.

Chodzenie, spacerowanie, marsz – nieważne, ważne jest to, że jesteśmy w ruchu.

20 korzyści jakie płyną z chodzenia:

  1. redukuje stres i nastrój,
  2. wydłuża życie,
  3. zmniejsza bóle kolan i ich sztywność,
  4. zmniejsza ryzyko złamań kości,
  5. zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru  kobiet, które chodzą conajmniej 30 min dziennie o 20%,
  6. zwiększa stężenie endorfin, zmniejsza lęk i osłabienie,
  7. zmniejsza ryzyko zachorowania na jaskrę, ponieważ zmniejsza ciśnienie w gałce ocznej,
  8. zmniejsza ryzyko przeziębień o ok. 30-50%,
  9. poprawia napięcie mięśni, masę kostną, redukuje ryzyko osteoporozy i zmniejsza bóle pleców o ok. 40%,
  10. zmniejsza ryzyko zawału serca, gdy chodzimy szybko 2-4 godzin tygodniowo,
  11. zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową, gdy chodzimy szybko 3 godziny tygodniowo,
  12. zmniejsza śmiertelność osób z cukrzycą typu 2, które chodzą 3- 4 godzin tygodniowo,
  13. pomaga zapobiegać zapaleniom stawów,
  14. zmniejsza wagę ciała, BMI, zwiększa siłę mięśniową,
  15. podwyższa poziom cholesterolu HDL – dobrego cholesterolu,
  16. znacznie zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2,
  17. poprawia wydolność fizyczną osób z cukrzycą typu 2,
  18. redukuje fizyczne objawy związane ze stresem i przewlekłym lękiem,
  19. poprawia jakość snu,
  20. poprawia pamięć i koncentrację.

JAK CZĘSTO ZATEM CHODZISZ ?

Jeżeli do tej pory nie chodziłeś najwyższy czas zacząć!

Anna Mrożek

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *