Spacer po Zdrowie – zaproś swojego lekarza

Bardzo możliwe, że przy najbliższej wizycie u lekarza otrzymasz receptę na spacer. Naukowcy z Harvardu opracowali w tym roku raport na temat wpływu spacerów na nasze zdrowie.

Niezależnie od wieku, kondycji fizycznej i chorób przewlekłych – spacerować może każdy. Spacer to najlepszy sposób zapobiegania chorobom przewlekłym, jaki znamy. Co więcej – jest za darmo i nie ma działań ubocznych.

2,5 godziny spaceru tygodniowo – to tylko 21 minut dziennie – zmniejsza ryzyko chorób serca o 30 %. Poza tym spacer nie wymaga specjalnego wyposażenia, może być uprawiany wszędzie – zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy, raka, obniża ciśnienie krwi i cholesterol, poprawia kondycję fizyczną.

Zabierz na spacer psa, kota, umów się z sąsiadem, zwiedzajcie pieszo okolicę. Spacer zacieśnia więzi rodzinne – idź z rodziną przed siebie. Po spacerze poczujesz się szczęśliwszy, zrelaksowany, zadbasz o swoją kondycję fizyczną.

Tylko 30 minut marszu dziennie, koniec z wymówkami:  ” Nie mam czasu”. 1 minuta marszu dziennie zmniejsza ryzyko otyłości u kobiet o 5% ! – WARTO !!!

Nie czekaj na receptę od lekarza na spacer, tylko zaproś go na wspólny spacer                          24 września 2016 roku w Parku Skaryszewskim w Warszawie !

lek.med. Anna Plucik- Mrożek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *